magnusn.blogg.se

HÄRLIG VINTERDAG

Kategori: Allmänt

13:e jan, dag 47. Idag har jag varit lite bättre, det går åt rätt håll. På förmiddagen tog jag det lugnt, men efter lunch tog jag en promenad på 1 timme och 20 min. Helt fantastiskt vad lite sol och frisk luft kan göra susen. Ibland är det svårt att ge sig ut, men det är alltid värt det när man kommer in igen. Då infinner sig en härlig känsla med friska röda kinder som hettar sådär gott.  

Nu har jag en ”arbetsvecka” framför mig. I fredags fick jag behandlingstiderna som gäller den närmsta veckan.  Upplägget de närmsta sex veckorna verkar vara.  

  • ·        Varje fredag får jag behandlingstider för kommande vecka.
  • ·        Varje tisdag är det provtagning och omläggning av CVK:en.
  • ·        Varje onsdag får jag träffa läkaren.
  • ·        Var tredje vecka får jag cellgift upptill, nästa gång 30:e jan.

Känns som behandlingen börjar gå in på slutspurten. Svårt att släppa tanken på hur jag mår efter sista behandlingen. Psykiskt kommer det säkert att vara som en förlösning, nu är det gjort, liksom. Fysiskt så kommer jag att befinna mig på botten och antagligen stanna där en till två veckor innan det börjar vända.  Jag har lite tid på mig att lägga upp taktik för hur jag ska hantera det när det kommer, tåls att tänka på.

Kommentarer

  • Gunnar S säger:

    Hej Magnus!
    Det är härligt att läsa att du har en så positiv inställning. Det är intressant och lärorikt att följa din blogg. Jag är imponerad av ditt sätt att skriva och hålla uppe humöret. Ha det så bra du kan.
    Gunnar

    2013-01-13 | 20:05:49
  • Hagge Pettersson säger:

    Kämpa på Magnus,ta en dag i taget och framför allt...ha en positiv tanke hela tiden.Tänker på dig och får Flashback av mina egna behandlingar!
    Mvh Hagge

    2013-02-04 | 07:40:32

Kommentera inlägget här: