magnusn.blogg.se

HUSMANSKOST ÄR GOTT

Kategori: Allmänt

3:e jan, dag 37. Härligt att må bra igen. Verkar som jag kan få några bra dagar tills det drar igång igen den 9:e. Det är bara att passa på och njuta.

Idag har jag varit ute en stund på formiddagen och fixat med stängsel och lagat lite grejor. En annan sak som är bra med att må bra och ha lite extra tid är att jag kan laga lite ”slowfood”. Idag blev det kokt rimmad fläsklägg med rotmos, enkelt men väldigt gott. Enda anledningen till att man inte gör det oftare beror på att det tar lite tid att laga. Tycker riktigt lagad husmanskost kan mäta sig med vilken lyxkrog som helst. Jag fick en bra kokbok i julklapp, Pär Morberg Lagar husmanskost. Det är inga konstiga recept, men det är fina bilder som ger mycket inspiration i köket. Kan varmt rekommendera den för de som tycker det är roligt att laga mat.

Efter maten blev det en lång promenad med Svante och junior VM på TV. Ikväll ska vi åka hem till goda kamrater. En väldigt bra dag på det stora hela, tror jag behöver några sådana att komma ihåg när det blir riktigt jobbigt om några veckor.

Kommentarer

  • mor säger:

    Fattar inte att det gått så många dagar. Jag följer din blogg varje dag,gläds med dig för varje dag som är bra
    Kämpa på.

    2013-01-03 | 19:27:00

Kommentera inlägget här: