magnusn.blogg.se

MÅNDAGSÅNGEST

Kategori: Allmänt

20:e jan, dag 54. Nu är det dags att börja med värktabletter. Tråkigt att behöva dem, men varför lida och göra det jobbigare än det är. Kan villigt erkänna att det är ganska jobbigt även om tabletterna tar bort det onda.

Måndagsångest har fått en annan innebörd för mig nu. Kommer nog aldrig att tycka det är jobbigt med måndagar när jag är frisk igen. Tänk att ha en hel vecka framför sig som frisk, kunna äta, arbeta eller göra vad som helst. Bara känslan att slippa åka iväg för behandling som kommer göra att man mår dåligt är värd hur mycket som helst.

Idag har jag börjat använda näringsdryckerna jag köpt, smakade lika illa som något annat. Enda fördelen är att jag bara behöver dricka en mindre mängd jämfört med att äta middag för att få i mig näring.  Lika bra att vänja sig, från och med nästa vecka har jag gått in i en fas med näringsdrycker och vanliga värktabletter. Nästa steg om detta inte hjälper blir sondmatning och morfin.

Kl 07,50 imorgon är det dags att inleda veckans offensiv mot ”organisterna”. Tror att de har det tufft nu.

Kommentarer

  • dick säger:

    Dina upplevelser ger perspektiv på ens egen tillvaro, tex måndag morgon. Försök få i dig energi, oavsett form, det behöver du säkert. Fortsätt kämpa, tänker på dig.
    dick

    2013-01-20 | 19:08:35
  • Din dotter :) Amanda säger:

    Tänker på dig hela hela tiden pappsis! <3 puss o kramisar!

    2013-01-20 | 21:06:54
    Bloggadress: http://amandakarolin.blogg.se
  • Lars säger:

    Du kommer att älska måndagar i framtiden :)
    Är med på resan via denna fantastiska sida.

    2013-01-21 | 09:54:48

Kommentera inlägget här: