magnusn.blogg.se

MORFIN ÄR BRA

Kategori: Allmänt

24:e jan, dag 58. Det blir värre och värre i halsen. Är glad att jag fick morfin igår. Morfinet och värktabletterna fungerar så att det tar bort den ständiga bakgrundsvärken, men det hjälper inte mot att det är så svårt att svälja.

Det blir sämre och sämre med maten, detsamma gäller näringsdrycker. Det verkar som om allting som är lika tjockt eller tjockare än saliv är svårt att svälja. Min kost för tillfället är allt för dålig idag har jag ätit en tallrik gröt, en halv macka, en näringsdryck och ett löskokt ägg. Detta är helt klart för lite jag kommer fortsätta att tappa vikt. Tror att det blir en sond i nästa vecka, ska i varje fall försöka i helgen utan. Inser nu att de kanske har haft rätt, man kan säkert uppleva att få en sond som en lättnad. Slippa ha så här ont var gång man försöker äta oavsett om det är en näringsdryck eller en macka så gör det lika ont. Kan kanske koncentrera energin till att bli frisk istället för att använda den till att försöka svälja. Som ni läser håller jag på att intala mig själv att det är något positivt med att få en sond.

Pratade lite om sonden idag och har förstått att jag kan fortsätta att vara hemma. Den ska vara väldigt enkel att sköta för en själv, bara det gör mig positivare. Vad betyder de egentligen om jag har sond i 6-7 veckor av mitt liv. Om jag antar att jag lever tills jag är 90 så är det en väldigt liten parantes i livet.

Idag är 12/33 delar avklarade. Det gick väldigt bra med masken idag. Tror det beror på två saker. För det första har jag vant mig vid det, människan är ett vanedjur. Och för det andra så om man har ondare någon annanstans så kopplar kroppen bort det som är minst ont, i detta fall obehaget av masken försvinner med hjälp av smärtorna i halsen. Inget ont som inte har något gott med sig verkar ju stämma.

Kommentarer

  • "yngveson`s i stan" säger:

    -Magnus, du är en en fantastiskt tålmodig man!
    Kämpa på, så gott du orkar!
    Tänk på det här, "det är alltid mörkast före
    gryningen" ........

    2013-01-24 | 18:57:31
  • Ulf Erik säger:

    Tillåter mig själv en upprepning : Forza Magnus !
    Vi tänker på dig och hoppas på att vi får ses över en korvgrill på Stutelid till helgen !
    m.v.h. dina fans från Lastad

    2013-01-24 | 22:36:53
  • Henrik säger:

    Härligt att du håller den optimistiska fanan högt trots mödorna!

    Ps Självklart tittar vi minst lika mycket på vackra Hillevi.Ds

    2013-01-25 | 11:19:04
  • Lotta säger:

    Tänk att orka o vilja hitta ljusglimtar fast läget är ganska tungt!
    Du inspirerar verkligen, hoppas ni får en bra helg i kylan
    Hej till Hillevi med
    kram från oss

    2013-01-25 | 13:10:59

Kommentera inlägget här: