magnusn.blogg.se

MUCKARKAM?

Kategori: Allmänt

4:e jan, dag 38.  Jag försöker leva med carpe diem i focus, men måste erkänna att det är ganska svårt när man vet vad som ligger framför en. Dagen har varit bra, har varit och hämtat min bil från verkstaden. Passad på att veckohandla på vägen hem. Tog en timmes promenad efter lunch, jag blir trött men det känns bra att göra det, det kommer att hjälpa mig längre fram. För att njuta så mycket som möjligt får det bli god mat de närmsta dagarna. Började redan ikväll med ryggbiff och rödvin.

Som sagt det är väldigt svårt att släppa tankarna på vad som ligger framför mig, även om jag försöker så gott jag kan.  Undrar hur jag tänker och känner när jag har både sond genom näsan, morfinplåster på armen och hes så jag knappt kan prata. Det är skönt att veta att det är övergående. Jag vet hur lång behandlingen är men inte hur mycket tid jag behöver för att återhämta mig. När jag pratat med andra på sjukhuset så har jag förstått att som jag mår efter sista behandlingen kommer jag att må i ca: två veckor innan det sakta börjar bli bättre.

Om bara sju dagar är jag halvvägs i behandlingstiden, upplevelsen av hur fort tiden går är relativ, trodde inte den skulle gå så här fort när man som jag bara vill att den ska gå. Tror jag ska skaffa mig en muckarkam, att bryta en tand per dag kan vara en fin nedräkning, kanske börja när det är trettio dagar kvar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: