magnusn.blogg.se

NY VECKA STARTAR IMORGON

Kategori: Allmänt

6:e jan, dag 40. Idag har jag känt mig fullt frisk. Skön känsla och den kommer vara två dagar till innan nästa fas i kriget inleds med strålning. Gick samma promenad som tog en timme när jag var som lägst, idag tog det bara 40 min.

Det är med skräckblandad förtjusning jag ser veckan an. Tror att min mentala bild blir väldigt viktig så här i början av strålningen. Antar att jag vänjer mig vid att bli fastspänd i sängen efter en fem till sex gånger. Det är vad jag hoppas i varje fall. Har bestämt mig att förflytta mig mentalt till hängmattan när jag ligger i sängen fastspänd.  Jag får också ta med mig en egen cd skiva som kan spelas under behandlingen, fundera fortfarande vad som kan vara lämpligt. Kanske blir det Magnus Johansson, en gammal klassiker.

Det blir lite korta inlägg nu när det är mellandagar i behandlingen.

Kommentarer

  • Erik säger:

    Magnus, jag sitter här på måndagsmorgonen "i starten av en ny vecka" och läser din blogg med rubriken "Ny vecka startar i morgon". Det ger lite perspektiv minst sagt. Att jag har lite måndagsångest för att en ovanligt lång helgperiod är slut faller ju platt...............och så tänker jag också fan vad bra han skriver den där Magnus...........och så tänker jag vad stark du är................och så tänker jag att det är tomt utan dig på jobbet..........och så tänker jag att du får för f...n se till att bli frisk..........

    2013-01-07 | 08:25:34
  • Dee säger:

    Happy New Year my Viking friend hope you are as well as can be expected...........good luck with the next phase of the treatment......take care :)

    2013-01-07 | 14:31:11

Kommentera inlägget här: