magnusn.blogg.se

NY VECKA STARTAT

Kategori: Allmänt

14:e jan, dag 48.  Idag har jag gjort min fjärde strålning. Börjar vänja mig vid att bli fastlåst i masken.  Konstigt hur man fungerar, man vet aldrig när instängdhetskänslan kommer över en. Även om det fungerar bra i början kan det komma mitt i, nu måste jag resa mig. Då gäller det att tänka på andningen, få kontroll över den och sedan förflytta sig till en angenämare plats rent mentalt.

Undrar om inte cellgiftet håller på att klinga av nu. Jag mår bättre nu när det kommer till illamåendet, men det verkar som jag börjar få små effekter av strålningen. Det känns som början av en förkylning, det svider bakom näsan och smaklökarna verkar bli lite sämre för var dag. Jag kan fortfarande svälja och äta så det är bra.

Idag var det förmiddagsstrålning. Kl 9.40 hade jag tid. Körde hemifrån vid 8.00. Det är en bra timing jag slipper morgonköerna och jag kan vara hemma ungefär som idag vid 11.30. Perfekt att ta 1,5 timme raklång på sängen innan middagen.  Man blir trött av strålning har de sagt och det verkar som de har rätt. Blir väl mer och mer så kan jag tänka.  Tog trots det en timmes promenad efter maten. Skönt att slå sig ner i TV soffan efter aktiviteten, idag sändes utvandrarna har inte sett den på 25år minst.  Helt klart en sevärd film, en realistisk skildring av hur det var under nödåren och den stora utvandringen. Tror vi alla behöver se lite sådant emellanåt för att få perspektiv på vår egen tillvaro. Att reflektera över de I-landsproblem som slår till med jämna mellanrum, att tåget är försenat, mobilen saknar täckning eller något dylikt som upprör vår vardag.

Imorgon blir det eftermiddagsstrålning Kl 14.15 då kan jag jämföra vilket som är bäst. Kanske blir tvungen att ta min motionsrunda på morgonkvisten istället. I vilket fall som helst är idag 4/33 delar av strålningen gjord.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: