magnusn.blogg.se

PLUS ETT KILO

Kategori: Allmänt

5:e jan, dag 39.  Fortsätter att må bra, jag har några mellandagar till innan det är dags att börja på strålningen. Väldigt blandade känslor måste jag säga.  Har varit ute och snickrat lite på förmiddagen, roligt att göra något annat. Känner att det inte är samma ork i kroppen. Spikade i taket men jag var tvungen att pausa för jag orkade inte slå i en 4 tums spik på en gång i taket. Det är jobbigt normalt så det är ingen större sak.

Ikväll ska jag fortsätta att äta gott. Det blir något asiatiskt inspirerat med räkor och färsk koriander. Eftersom jag sällan använder recept vet jag inte riktigt ännu vad jag ska lägga i mer.  

Det här med mat är viktigt, jag har fått order om att äta ordentligt och helst gå upp i vikt. Hittills har jag lyckats lägga på mig ett kilo, vilket är bra. Med all sannolikhet kommer jag att tappa ett antal kilo mot slutet av behandlingen. Problemet är att kilona man tappar är muskler och inte fet. Det är därför det är viktigt att hålla vikten så länge som möjligt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: