magnusn.blogg.se

SMÄRTAN ÖKAR

Kategori: Allmänt

22.e jan, dag 56. Smärtan eskalerar fort. I går tog jag Panodil och Diklofenak hela dagen, alltså maxintaget, trots att jag tog de sista Kl 22.00 innan jag la mig vaknade jag 02.30 med kraftig smärta i halsen och munnen. Jag var tvungen att gå upp och ta några tabletter till. Under dagen verkar det som tabletterna hjälper, men de håller inte en hel natt.

I morgon är det onsdag och då får jag träffa en läkare igen, ska be dem skriva ut lite tyngre grejor som jag kan använda på natten till att börja med. Får också tillfälle att väga mig, vår våg har gått sönder så jag kan inte väga mig hemma för tillfället. Tror att jag börjar tappa vikt nu, äter mycket mindre än normalt för tillfället men försöker kompensera med honugnsvatten och näringsdrycker.

Under behandlingen ingår att man får träffa tandläkaren med jämna mellanrum, efter läkare och strålning ska jag till tandläkaren på Sahlgrenska. Tanken är att de ska kolla status i munnen både tänder och slemhinnor. Vet inte om de kan lindra känslan jag har i munnen, men jag kan ju alltid hoppas på det.

Idag skriver jag tvåsiffrigt i antal gjorda strålningar, 10/33 delar och i morgon är en tredjedel klar.

Kommentarer

  • Ronny säger:

    Hej Magnus!

    Du är fantastisk när det gäller att beskriva din vardag! Det är ju nästan så att man själv blir sugen på gröt och sirap då du berättar om dess godhet, men bara nästan.....
    Vill påminna dig om att vi är många som tänker på dig och är övertygade om att du fixar detta.
    Magnus, tveka inte att ringa mig om du vill ha skjuts till Gbg! Ger ju ett bra tillfälle att snacka lite med varandra och ev sätta ihop en V7:a.

    2013-01-22 | 23:30:05
  • Jossan säger:

    Kämpa på pappa, tänker på dig o mamma hela tiden! <3

    2013-01-23 | 00:52:58
    Bloggadress: http://envanligsvensson.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: