magnusn.blogg.se

SONDEN INSTALLERAD

Kategori: Allmänt

28:e jan, dag 62. Då var sonden installerad. Nu har jag två slangar som sticker ut ur mig, ser snart ut som en spratteldocka. Det var väldigt otrevligt att installera sonden, men väl på plats så känner jag bara lite grann, framförallt kittlas det i näsan. Det ska nog gå ganska snabbt att vänja sig.

Nu får jag i varje fall tillräckligt med näring och dryck. Jag hade gått ner ytterligare 4 kilo idag, det är ungefär ett kilo om dagen sedan det började bli jobbigt. Det är meningen att jag ska stoppa upp viktminskningen nu. Får hålla lite extra koll på vikten nu ett tag.

En bra sak med sonden är att jag kan ta nästan all medicin via den också. Nu är det bara två små piller jag behöver svälja, känns gott det. Nu hoppas jag att allmäntillståndet ska bli lite bättre när jag får näring.  Dagarna går trots allt och nedräkningen börjar kännas rolig, det är nu mindre än en månad kvar dvs. nu är det veckor som gäller.

14/33 delar gjorda.  Imorgon är det tandläkarmöte efter strålningen, få se om hon kan hjälpa till och göra det hela lite mer drägligt.

Kommentarer

  • Henrik Bz säger:

    Hejsan Magnus! Har missat att läsa din blogg ett tag. Förstår att det börjar bli djäkligt tufft nu. Dina kompisar här på SCA saknar dig. // Henrik B-z

    2013-01-29 | 13:06:12

Kommentera inlägget här: