magnusn.blogg.se

SUR DISKTRASA

Kategori: Allmänt

18:e jan, dag 52.  Nu är min arbetsvecka slut. Det har varit blandad kompott i veckan, känns lite bättre idag, men beror kanske mer på att det är fredag med två strålfria dagar framför mig, än på att jag i självaverket mår bättre.

Har förstått att jag drabbats av de första bieffekterna från strålningen nu. För alla er som undrar hur det är kommer här ett tips på hur ungefär samma förhållande kan skapas artificiellt i munnen. Tag en gammal sur wettexduk, gärna med sur mjölk kvar i den. Låt den torka nästan helt, klipp av en liten bit och stoppa i munnen. Då kommer ni att känna hur en smak av gammal sur disktrasa sprider sig munnen samtidigt som den suger upp all saliv du har. Det är så jag känner mig i munnen nu och jag har förstått att detta kommer att hålla i sig under hela strålningen, plus att det kommer att ta en tid för att normaliseras också. Kan ta upp till 3 månader enligt läkarna. Får försöka vara glad så länge det inte gör ont.  Tror att det var den här smaken som gjorde att jag mådde illa och spydde i torsdags, får försöka ignorera det och äta som vanligt annars kommer de väl rusande med sonden till mig. Och det ska jag undvika i det längsta. Kan konstatera att läkaren hade fel när han sa att smaken kommer att försvinna, tyvärr är också sur disktrasa en smak, synd bara att det är den enda smak jag känner.

Idag fick jag schemat för nästa vecka, det blir två tidiga morgnar måndag och tisdag. På onsdag blir det fullt upp med strålning, läkarbesök och tandläkarbesök.  Ska fråga tandläkaren om han/hon hittar någon gammal disktrasa i munnen på mig.

8/33 delar avklarade. Nu är det bara resten kvar.

Kommentarer

  • siv säger:

    Tänker på dig ständigt,du är en vinnare det känner jag på mig.

    2013-01-18 | 18:12:47
  • Ulf Erik säger:

    Hoppas du får en bra helg efter en tuff vecka.

    Hälsn. Ulf & Anna,Lisa & Jesper

    2013-01-19 | 11:43:24

Kommentera inlägget här: