magnusn.blogg.se

TUFFA TIDER

Kategori: Allmänt

27:e jan, dag 61. Nu är det mindre än en månad kvar tills jag är färdigbehandlad.  Samtidigt börjar det bli väldigt tungt. Hoppas att de kan installera en sond imorgon så jag kan börja bygga upp mig med energi.

Det är tungt nu, får försöka trösta mig med att ”organisterna” har det ännu värre. Tror faktiskt att de mesta redan är döda, med tanke på hur ont jag har. En läkare sa att det var bra att reaktionerna är så starka som de är. Det är ett kvitto på att behandlingen fungerar. Får väl försöka se det positivt då.

Hoppas också att jag kan ta medicinen via sonden, allt som jag slipper svälja är en bonus. Om jag slipper svälja och om jag får upp energinivån tror jag att det ska gå lättare ett tag. Snart är det så tufft som jag hade föreställt mig skillnaden är att jag trots allt kan vara hemma, vilket är bra för mig.

Imorgon är det strålning igen Kl. 07.30 är tiden som gäller. Få se hur länge jag behöver vara kvar på sjukhuset om de sätter in en sond. Tror inte det är så krångligt. Får fundera lite på hur jag kan bygga en droppställning som funkar. Har förstått att det tar 1 till 1,5 timme att avnjuta en måltid via dropp. Borde vara bäst att fixa det i soffan, då kan jag ha tillgång till både TV och dator under tiden. Undrar om man inte kan äta i bilen också på ett säkert sätt? Skulle fungera om jag hänger påsen på klädhängaren i baksätet, kan bli aktuellt att prova.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej Magnus.
    läser din blogg, och förstår att du är nere i helvetet nu. Tunga dar framför dig, men snart vänder det uppåt igen. Ge dig inte, detta fixar du.
    Måste skratta när jag tänker på din uppfinningsrikedom om droppställning i bilen.
    Typiskt dig. Varför först ödsla tid i bilen till Göteborg, och sedan vara låst till en droppställning i soffan när man kan göra det samtidigt.
    Håller på dig!
    Många kramar Lena o Uno

    2013-01-29 | 14:16:40

Kommentera inlägget här: