magnusn.blogg.se

VINTER IGEN

Kategori: Allmänt

15:e jan, dag 49.  Det var bra att ha en sen strålningstid idag. Nästan ingen trafik alls runt lunch, körningen flöt bra trots snöfallet. Jag hade tagit god marginal med tanke på föret. Visades sig att jag var på plats 45 min före utsatt tid. När jag kommer till rummet står det en lapp att de är 30 min sena idag och ber om överseende. Istället för att bli upprörde så tänkte jag härligt med en lugn stund så jag kan lösa lite korsord och filosofera.

Hör och Häpna efter 5 min i väntrummet ropar de in mig. Snacka om positiv överraskning, det händer ibland tydligen. Efter strålningen hade jag tid för provtagning och omläggning av CVK, på mottagningen var de också flexibla vilket innebar att jag redan var på väg hem när min egentliga tid för strålning var kommen. Får se till att ha detta i minnet nästa gång de är sena eller saker hänger upp sig.

Imorgon får jag träffa doktorn. Känns lite konstigt med att doktorn bara är tillgänglig en dag i veckan fast patienten behandlas var dag.  Om jag förstår det rätt så går allt via läkaren ändå, vilken behandling ska göras, vilka prover ska tas och eventuella korrigeringar i behandlingen baserade på provsvaren.  Känns lite opersonligt tycker jag. Som det är nu ska man försöka spara alla frågor till de 20 min man får tillgång till läkaren. Det enda jag vill veta är om behandlingen tar som planerat, vilket jag antagligen inte kommer att få något svar på. Får se imorgon hur det går.

Nu är 5/33 delar av strålningen gjord, varje dag är en seger.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: