magnusn.blogg.se

EN DAG I VILANS TECKEN

Kategori: Allmänt

24:e mar, dag 25 EB. Idag har jag varit ute en kort stund och njutit av vädret. I eftermiddags firade vi mammas 77 årsdag. I stort sett bara vilat.

Har fått lite ont i halsen igen, har väl gått ned lite väl fort med smärtstillande, jag får inte glömma att ta mina panodil och diklofenak om jag ska stanna på den lägre morfindosen. Just nu är otåligheten min värsta fiende. Jag får väl se otåligheten som ett tecken på att jag börjar må bättre, och i det avseendet är det positivt. Egentligen skulle jag passa på att njuta när jag mår bra och är ledig istället för att vara frustrerad.

Det är en lite enahanda blogg för tillfället, men det är så det fungerar. Inget speciellt händer. Det mest spännande är om jag blir lite piggare och att hb-värdet stiger som det ska. Tror jag ska mäta det igen efter påskhelgen och hoppas att stiger lite fortare än det gjort hittills, 2 enheter per vecka är lite för lite. Förväntar mig också att jag ska få en tid till återbesök snart. Det är klart att jag är nyfiken, det går inte en dag utan att jag känner efter lite extra om jag kan känna något av tumören eller metastaserna på halsen. Minsta lilla jag har ont så kommer det negativa tankar, är de verkligen borta? Logik och känslor går inte alltid ihop, får hoppas på att logiken vinner, att det är borta för all framtid.

Kommentarer

  • Yngveson`s i stan säger:

    .....det blir aldrig enahanda, Magnus! Det är mycket
    intressant att följa varje fas i ditt tillfrisknande, det märks att du är på G!
    Ha det bara gott och var rädd om dej!!

    2013-03-24 | 22:17:55

Kommentera inlägget här: