magnusn.blogg.se

EN DAG TILL UTAN SOND

Kategori: Allmänt

9:e mar, dag 10 EB. Det har gått en dag till utan sond, tror att jag äter för lite men har försökt kompensera med 2 näringsdrycker.  Kanske jag skulle behöva 3 drycker om dagen nu när jag börjar äta eftersom jag har svårt att äta tillräckligt. Jag kan svälja utan några större problem, men allt jag stoppar i munnen smakar illa (svavel, sur disktrasa) det blir en konstig fadd smak av det hela som gör att det växer i munnen och det blir svårt att svälja.

Idag har jag provaT en kopp varmt vatten med honung och citron och det är det enda som smakar gott. Jag kan känna både den syrliga och söta smaken, vilket gör det gott att dricka.  Nu börjar jag känna igen resan nedåt, det sista som jag kunde få i mig var just citron/honungs vatten.

Idag verkar det som Hillevi har fåt magsjukan. Jag håller tummarna för att jag ska slippa den, klart jag tycker synd om henne men hon har lite mer att ta av än jag så får hoppas att hon håller den för sig själv. Ska försöka äta ordentligt imorgon och tror att jag kan övertyga läkaren på måndag. I vilket fall får jag handla mer drycker på måndag.

Det blåser bistra vintervindar ute ikväll, vi har tänt en liten brasa i kaminen och försöker mysa så gott det går i soffan. Ska invänta melodifestivalen, mer spännande än så blir det inte ikväll.

Kommentarer

  • Henrik säger:

    Heja Ralf!
    Och kör hårt med dryckerna!

    2013-03-09 | 20:55:17
  • Laila Svensson säger:

    Vi hälsar dig välkommen på BÄTTRINGSVÄGEN, för nu är det väl bara den som gäller!

    2013-03-10 | 16:55:47
  • Siv Öberg säger:

    Såg en video om en kvinna som har canser och som sjunger: Things that dosent kill you make you stronger... Försök klistra in länken och se videon.
    Hälsningar sivan

    https://www.facebook.com/photo.php?v=525619687459210#!/photo.php?v=525615210792991&set=vb.100000335513629&type=3&theater

    2013-03-10 | 19:11:43

Kommentera inlägget här: