magnusn.blogg.se

EN DAG UTAN SOND

Kategori: Allmänt

8:e mar, dag 9 EB. Nu har jag klarat en hel dag utan sond och det har gått hyfsat. Det blev gröt, apelsinjuice och en halv smörgås till frukost, lunch bestod av potatissoppa en hel tallrik. Ikväll ska vi laga Chicken ala king en traditionell och lätt äten rätt som jag hoppas ska gå bra. Ni noterade säkert att jag skrev vi ska laga, jag kan såklart tekniskt laga mat själv nu, men mina smaklökar är inte riktiga så jag får bara krydda efter gehör och låta någon annan smaka av. Men som jag bruka säga, det har väldigt lätt för sig att bli bra. Det gäller antagligen fortfarande.

Om jag nu kan bli en liten, liten gnutta bättre var dag ska jag nog klara mig utan att sätta in sonden igen. Det hela kommer antagligen att avgöras när jag träffar doktorn på måndag. Avgörande kommer att vara min viktutveckling, som det är idag har jag tappat ca: 10 kg, det kan antagligen leva med men jag får inte fortsätta tappa. Om jag tappat ett par kilo över helgen så kommer antagligen sonden in igen. Men med lite envishet, grädde och näringsdryck ska jag försöka fixa det utan någon ny sond. 

Har märkt att jag mår illa när jag äter det kan vara en av två saker. Att magen inte är van vi riktig mat, mådde illa även när jag bara åt sondmat också så den tror jag inte på. Den andra anledning som det kan vara är min slemlösande medicin. Har märkt att de gånger jag mår illa har jag precis tagit den medicinen. Ska prova att hoppa över den imorgon så får vi se. Hoppas att det är det som är problemet för då kan jag både bli av med en medicin och kunna äta. Det är vad jag kallar ”Win – Win” lösning eller jackpot om man så vill.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: