magnusn.blogg.se

EXTRA MORFIN IGEN

Kategori: Allmänt

1:e mar, dag 3. Nu är jag i perioden som är väldigt tung. Läkarna har varnat mig för den. Jag är färdigbehandlad sedan i måndags och jag vet att det kommer att bli värre i ytterligare två veckor efter avslutad behandling. Det svår är att få in det rent emotionellt, jag är färdig och ska nu bli bra direkt säger känslorna till mig. Då blir jag tvungen att resonera med mig själv och förståndet som har lyssnat till läkarna. Nej, det blir värre inte bättre. Men det är bara en vecka till sedan ska det vända.

Idag har det varit tungt, började med att jag sovit dåligt jag har enormt mycket slem i mun, hals och näsa. Får sitta och sova, tror jag ska ta en tablett och sova på i kväll. Ju mer samanhållande sömn jag kan få desto bättre för läkningen. Har fått väldigt ont i tungan, jag hade det för en vecka sedan också men då var det på andra sidan. Tungan måste vara vår mest vitala muskel. Jag har märkt att man knappast kan göra någonting utan att det påverkar tungan, eller att man måste röra tungan i varje fall. Som tur var har jag extra morfin hemma så jag har tagit lite flytande extra och det har dämpat smärtan ordentligt. Nu har jag lärt mig hur mycket man kan ta innan jag överdoserar för det vill jag inte göra igen. Det räcker att ha varit en gång i hallucinationernas värld.

I eftermiddags kom Henrik på besök, det blev en trevlig dag på det viset. Tittade på skid VM och tog en liten promenad i det fina vårvädret.

Kommentarer

  • Jossan säger:

    Tänker på dig pappa! <3

    2013-03-02 | 09:34:36
    Bloggadress: http://envanligsvensson.wordpress.com/
  • Susanne Landström säger:

    Magnus du tappra ridare! du e starkare än någon jag känner.
    Ibland undrar jag hur mycket människan orkar. Det finns ingen som kan svara på det tyvärr.
    Det är vi själva som sätter gränsen tror jag.
    Du får styrkekramar från mej.

    2013-03-02 | 16:48:03

Kommentera inlägget här: