magnusn.blogg.se

LÄKARBESÖK

Kategori: Allmänt

11:e mar, dag 12 EB. Det har varit en bra dag, kändes riktigt bra när jag vaknade. Gårdagens långa promenad hade lämnat kroppen, kanske jag mår bra av at ta ut mig lite då och då. Maten fortsätter att fungera hyfsat och jag har druckit mina näringsdrycker.

Läkarbesöket idag var väldigt positivt. Han kollade bakom näsan, i halsen, i öronen och i munnen.  Omdömet var att det såg bra ut, klart han såg strålskadorna och svullnaden som fortfarande var kvar, men att läkning gick väldigt bra. Munnen såg bra ut, vist var där beläggningar kvar, och små angrepp av svamp men inget alarmerande utan tvärtom positiv läkning där med.  Han kunde inte se några spår av tumören när han tittade i näshålan, det är inte lika med att den är borta, det kan man inte bedöma utan röntgen, men det är också en VÄLDIGT POSITV SIGNAL.

Fick tillfälle att väga mig också, fortfarande samma vikt som jag hade innan jag tappade sonden, vilket innebär  -12 kg sedan 26 nov då det hela började. Jag är fortfarande utan sond, härligt. Som ni hör mycket positiva signaler idag, nu gäller det att ta vara på det och passa på att njuta. Tror trotsallt att det är många bakslag kvar innan jag är igenom.

Ikväll kom mina kamrater Henrik och Christian och hälsade på. Christian var i Göteborg på möte så Henrik passade på att ta med honom hem till mig en sväng. Trevligt med lite snack och lite skvaller från jobbet, hur det än är så närmar sig dagen då jag måste arbeta igen. Än är det för tidigt, skulle inte orka koncentrera mig en hel dag nu. Behöver fortfarande ta två sovperioder per dag. Jag skjuter det bekymret på framtiden. Nu ska jag koncentrera mig på hugga ved och att bli lite bättre dag för dag. Skrev för någon månad sen att målet var att börja jobba mitten/slutet av april och det målet håller än.

Kommentarer

  • Ronny säger:

    Magnus, gläds verkligen med dig i de positiva ordalag du använde idag efter bl.a. läkarbesöket!

    2013-03-11 | 21:24:56
  • Maria säger:

    Så bra det här låter Magnus :) Tror banne mej du står på 1:a tee när golfpremiären är!

    2013-03-11 | 22:17:44

Kommentera inlägget här: