magnusn.blogg.se

LÅNGPROMENAD

Kategori: Allmänt

10:e mar, dag 11 EB. Det har rent ut sagt varit en svinkall söndag, blåsten gick genom märg och ben. Jag och Leif trotsade vädret och gick en lång promenad, 5,6 km i kuperad terräng. Det var lite på gränsen av vad jag klarar av nu kände jag, men jag får skylla mig själv eftersom jag visar vägen. Antagligen är det så när man som jag är sugen på att flytta fram gränserna. Ska försöka att skynda långsamt, men det är svårt jag vill ju så mycket.

 Imorgon är det besök hos läkaren i Halmstad som gäller. Jag har börjat ställa in mina mediciner själv, ska diskutera det med honom. Till exempel har jag minska morfin plåstret från 100 mg till 75 mg idag, om det är rätt lär jag inte märka förrän imorgon. Ska också övertyga honom att jag inte behöver någon ny sond. Tror jag ska skriva ner lite frågor så jag inte missar något imorgon.

Maten har gått hyfsat idag, har tagit tre näringsdrycker utöver frukost, lunch och kvällsmat och jag har inte spytt, det ser jag som ett framsteg. Ett annat tecken på att jag börjar hämta mig är inte lika positivt men jag ser det som positivt. Snuset smakar gott igen

Kommentarer

  • Calle säger:

    Hmm, annars hade man ju kunnat passa på att sluta snusa.... ;-)
    Härligt att det är på rätt håll nu!! Keep up the good work!

    2013-03-11 | 13:06:43
  • Johan "Lappen" Törnqvist säger:

    Blir imponerad, men ej överaskad var gång jag läser bloggen. Du uppvisar en kämpaglöd och inställning som häpnar även en norrlänning. Fortsätt. Det är inte länge till en " 240 meters drive mitt i fairway". Den smakar inte i munnen men "feelingen i kroppen " vet du. Snusa lagom önskar vi från Umeå,

    2013-03-12 | 19:10:19

Kommentera inlägget här: