magnusn.blogg.se

LÅNGTRÅKIGT

Kategori: Allmänt

28:e mar, dag 29 EB. Jag fortsätter att vara tröt, dessutom har jag frusit hela dagen. Det är mycket som är jobbigt nu. Allting har med förväntningar att göra, jag har varit inne på det tidigare i bloggen men det är alltid förväntningar som inte stämmer som gör att man känner frustration och meningslöshet.

När man som jag är i återhämtningsfasen tycker alla att det är väl skönt, och det har gått bra, och du ser inte så sjuk ut. Men jag känner mig sjuk, jag vill bara sova och jag orkar bara begränsad aktivitet. Jag vill att tillfrisknandet ska gå mycket fortare. Jag vet att läkaren har sagt upp till 6 månader, vilket innebär att jag bara är i början på resan. Konstigt men det känns väldigt tungt mentalt för tillfället, man kan ju tycka att det bara skulle vara uppåt nu, se där kom förväntningarna igen. Jag måste jobba hårdare med mig själv för att komma på rätt köl igen.

Får se hur det är efter påsken, laga lite mat och vara lite social kan kanske pigga upp, eller inte. Het klart så gör det inte situationen värre i varje fall. Framåt gäller det att hantera förväntningarna på ett bättre sätt, även om jag stenhårt tror på att man måste ha ett mål, annars vet man inte vad man ska kämpa åt. Det innebär håll fast vi målet men att jag måste göra back up plan, då vet jag åtminstone vad jag ska göra istället för att bara bli frustrerad.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: