magnusn.blogg.se

ÖVERRASKNING

Kategori: Allmänt

7:e mar, dag 8 EB (efter behandling). Det är den nya tideräkningen som gäller nu, före och efter behandlingen. Idag har det hänt mycket. På sjukdomsfronten så har jag återigen lyckats spy upp min sond. Som tur är har jag börjat äta gröt på morgonen, nu får jag testa kvällsmat med ost och broccolipaj.

Nu är pajen testad, jag fick i mig en liten bit. Normalt smakar det väldigt gott, smaken var menlös på grund av mina smaklökar inte återhämtat sig. Det positiva var att jag kunde svälja, nu tror jag inte att mängden är tillräcklig för att jag ska hålla mig i rätt viktklass, ska prova en näringsdryck ikväll också. Tror att det är ett viktigt komplement om jag inte vill sätta in sonden igen.

Till dagens överraskning, min mamma ringde och ville gärna komma och hälsa på men hon hade så mycket att göra. Hon kunde bara komma mellan 13. 30 – 14.30, vi försökte få henne till att inte komma du behöver inte om du har så mycket attt göra, vi kan ses till helgen etc… Men det gick inte. Ja, ja tänkte vi man blir lite envis med åldern. När hon dök upp kl 13.30 så hade hon Josefin med sig. Hon skulle inte komma nu, både jag och Hillevi stod där som fågelholkar. Ikväll kom Amanda och Aaron hit och stannar över. Imorgon ska Amanda hämta Anthony på flygplatsen och moster ska passa Aaron. Hela familjen är samlad igen på stutelid, det är mysigt men lite jobbigt när man är i det skick som jag är i. Men jag kan trotsallt stänga dörren till sovrummet och låta dem sköta sig själva.

I eftermiddags kom Ronny upp en sväng. Vi tog en promenad och tog ut en V75 rad till helgen som vi har tillsammans i golfgänget. Tänkte vi skulle vinna ihop till en fin golfsemester, vinner vi riktigt mycket kan vi bjuda med våra respektive även de som inte spelar golf. Turkiet, Spanien eller Portugal är väl helt OK även om man inte spelar golf tänker jag.

Nu är det den där jä….a sonden som spökar. Ikväll får jag klara mig efter frukost imorgon får jag ta ett beslut om jag ska försöka klara mig utan eller åka in till Falkenberg för att få en ny isatt. Jag har en chans till, eftersom jag ska till läkaren på måndag, om inte för, så kan han fixa det.

Kommentarer

  • Gert Arne säger:

    Kul att du är på gång igen och det skall bli trevligt att tjöta om din fina sving och stans mm. V75 vill man vara med på och resan som följer vill jag inte missa.
    Kämpa på och hör av dig om du behöver något.
    mvh Gert Arne

    2013-03-08 | 01:40:19

Kommentera inlägget här: