magnusn.blogg.se

PÅSKAFTON

Kategori: Allmänt

30:e mar, dag 31 EB. Då är snart påskafton avklarad och jag har mått bra idag också. Vi hade middag för 9 personer mitt på dagen och våra vänner från Göteborg är här. Vi har varit ute mycket idag, så orken har varit bra. Även om vi haft besök hela dagen har jag passat på att sova både middag och kvällsmat, en timme åt gången.

Tror det är viktigt att sova tillräckligt, en tupplur på middag och en på kvällen är nog melodin för mig just nu.

Det blev en väldigt god middag, vi gjorde en plommonspäckad fläskkarre i ugnen. Utsökt måste jag säga. Som ni vet känner jag inte mycket smak, men smaken från steken gick igenom framförallt de knapriga kanterna. Måste passa på att glädja mig när jag känner lite. Det blev trotsallt ett fiasko ett idag.  Jag fick inte fart på påskbrasan, tydligen var grenarna lite för råa. Får helt enkelt satsa på en majbrasa istället.

Kommentarer

  • Johan "Lappen" Törnqvist säger:

    Skönt att du är sämre att på att elda än att rehabilitera. Det glädjer mig som brandman. Synd att jag ej bor närmare dig för då skulle vi rehabat tillsammans för jag har en nyopererad axel och dina skogspromenader och vedhuggning skulle passa mig perfekt. Fortsätt med framstegen i" lagom" takt. :-)

    2013-04-01 | 20:09:41

Kommentera inlägget här: