magnusn.blogg.se

PROMENAD OCH VEDSÅGNING

Kategori: Allmänt

2:e mar, dag 4. Rehabliteringen fortsätter tror inte det vänt ännu även om jag må lite bättre än igår. Det måste vara tydligare tecken än så innan jag tar det för en vändning. Jag upplever allting i relativa jämförelser just nu. Om någon frågar hur jag mår så mår jag skit, även om det är lätt till att säga att det är ok bara för at det är en aning bättre än igår. Har tagit lite morfin idag med för att stå ut med tungan och de strålskadorna som är på den.  

Idag hade vi lite lagarbete. Jag sågade ved medans Hillevi och Malin körde in den i pannrummet. Verkar som vi klara att hålla värmen trots att jag inte orkar så mycket för tillfället. I eftermiddags gick jag och Hillevi en promenad också, det går sakta, varm och lite andfådd blir jag men det ger ändå en härlig känsla när man kommer in igen.

Funderar mer och mer på hur det ska bli när jag kan äta igen, börjar få tillbaka hungerkänslorna lite smått igen, har inte haft det på länge tar det som ett tecken på att det går åt rätt håll. Jag har lite att äta ifatt så får hoppas att smaklökarna kommer tillbaka snabbt också så kan jag njuta av ohämmad mat och smak fest.

Kommentarer

  • Amanda säger:

    I slutet på Maj, när det är försommar med långa ljusa kvällar så tänder vi grillen på stutelid och grillar några saftiga köttbitar och äter dem med klyftpotatis, en stor sallad och B-sås, ett glas rött till kanske? Dit längtar jag! :)

    2013-03-03 | 12:40:02
    Bloggadress: http://amandakarolin.blogg.se
  • Frasse säger:

    Det är härligt att höra din positiva inställning och ditt
    förståndiga resonomang. Det får ta den tid det tar.
    Det hjälper inte att försöka skynda på.

    2013-03-03 | 17:37:53

Kommentera inlägget här: