magnusn.blogg.se

PROVTAGNING

Kategori: Allmänt

21:e mar, dag 22 EB. Var på vårdcentralen idag och kollade blodvärdena, de är fortfarande låga, 102 jämfört med 100 för en vecka sedan. Klart att man blir trött och yr. Har lärt mig att en man ska ligga runt 150 om det ska vara normalt och om man kommer ner till 90 börjar läkarna diskutera en eventuell blodtransfusion. Med andra ord är det ganska OK att jag är lite hängig.

I vilket fall som helst tog de en hel del blodprov som skickas på analys. De är inte färdiga förrän på måndag men jag hoppas få reda på om det är något som jag kan ta för att speeda upp återhämtningen.

För övrigt var det samma visa idag som vanligt. 1,5 timme i skogen genererade i två timmar sömn och det är ganska tråkigt. Dessutom svartnar det för ögonen när jag reser mig upp eller att jag tar i för mycket. Det blir en balansgång mellan hur mycket man kan göra, och i vilket tempo man gör det.

Jag får försöka vara tålmodig läkaren i Göteborg sa att det tar upp till 6 månader att återhämta sig och det har bara gått tre veckor.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: