magnusn.blogg.se

SJUSOVARDAGEN

Kategori: Allmänt

18:e mar, dag 19 EB. Vet inte om jag fått en rekyl av den aktiva helgen eller så har jag drabbats av någon infektion för så mycket som jag sovit idag har jag inte gjort på länge. Dagen började med en promenad efter frukost, inte jättelång men med tanke på den kuperade terrängen och snön var det ganska jobbigt.  Därefter har jag mest sovit, även om vi tog en sväng till stan. Summera sov stunderna idag så är före middag efter middag och efter stan, dvs. stora delar av dagen.

Det här med apotek och hur bra det är med många apotek kan ju diskuteras. Idag försökte jag hämta ut morfin plåster på 100 mg, som jag hade recept på. Steg ett försökte jag få dem till att ändra leveransen och ge mig det dubbla av 50 mg istället eftersom jag inte använder 100 mg längre. Det skulle ju vara samma sak, men det var omöjligt. Kan till viss del förstå det. Men då sa jag att jag tar 100 mg så kan jag dela dem på mitten själv, det var OK. Enda problemet var att de inte hade några 100 mg. Det var likadant på alla apotek jag besökte. Kan undra hur de tänkte när de privatiserade apoteken. Jo, att tillgängligheten skulle öka. Tror inte de tänkte på medicinen då utan bara på öppettider vilket kan kvitta om de inte har råd att ha lager av medicinen man behöver. Min slutleding är att det är ett totalt misslyckande. Istället för ett apotek med bra soritment har vi nu 4 st i lilla Falkenberg, men ingen har råd att hålla lager och det är självklart att alla kostnader ökar, tror inte omsättningen har ökat utan det är 4 st som ska dela på samma omsättning som innan och tror f.n att det inte går. Tänk om.

Kommentarer

  • Mor säger:

    Härligt att du på den långa bättringsvägen gör framsteg. Bra tänkt om apoteken

    2013-03-19 | 09:20:53
  • Anonym säger:

    Sömn är bra! Tror inte det är många i din situation som håller igång som du.
    Kan bara hålla med om hur det här med apoteken funkar. Tillgängligheten har blivit usel!
    Kämpa på nu Mangan, så ses vi snart!
    Hälsa familjen!

    2013-03-19 | 11:55:15

Kommentera inlägget här: