magnusn.blogg.se

TANDLÄKARBESÖK

Kategori: Allmänt

20:e mar, dag 21 EB. Idag kände jag mig utvilad när jag gick upp strax innan 9, vilken skön känsla. Inte så konstigt har vilat mig i mer eller mindre två dygn så det borde ge resultat.

Jag hade en svag aning om att jag skulle till tandläkaren i Halmstad någon gång denna vecka men jag hittade inte bokningen. Tänkte att jag får ringa och kolla tiden, som tur var gjorde jag det direkt på morgonen, jag ringde kl 9 och fick veta att min tid var idag kl 10, snacka om bra timing. Ibland har det lätt för att bli bra.

Hos tandläkaren gjorde de en allmän status för att se hur strålningen har påverkat tändernas status. Glädjande nog så var statusen mycket bra, men så länge inte salivproduktionen är tillbaka som den ska vara ska jag fortsätta med extra fluorsköljning och intensiv behandling med hjälp av plastskenor och fluorgel. Risken är att man får en karies epidemi i munnen och att det är väldigt svårt att laga. Kommer inte salivproduktionen tillbaka måste jag använda dessa extra fluorprodukter liver ut. Det är väl inte hela världen, men jag slipper gärna det om möjligt.

Kommentarer

  • Henrik säger:

    Annars finns det ju löständerna.. Då kan ju Hillevi gömma dom när du blir för tjatig :)

    2013-03-21 | 14:41:26
  • Henrik säger:

    Annars finns det ju löständerna.. Då kan ju Hillevi gömma dom när du blir för tjatig :)

    2013-03-21 | 14:42:04
  • Henrik säger:

    Annars finns det ju löständer... Då kan ju Hillevi dessutom gömma dom när du blir för tjatig :)

    2013-03-21 | 14:43:54

Kommentera inlägget här: