magnusn.blogg.se

VILA OCH VILA IGEN

Kategori: Allmänt

22:e mar, dag 23 EB. Jag har ägnat största delen av dagen till att vila. Var ute 1,5 timme i skogen före och efter det har jag tillbringat i ryggläge. Fick svar på proverna från igår. Alla värden utan blodvärdet är bra, hb ligger fortfarande på runt 100. Frågade om det finns något jag kan göra eller tabletter jag kan komplettera med för att få tillbaka de röda blodkropparna fortare. Eftersom det inte fanns någon brist så finns det inget att göra mer än att vänta, man skulle kunna få en blodtransfusion, normalt får man inte det förrän hb värdet är ner mot 90. Trots det så sa min läkare att det går att göra undantag om det blir för jobbigt. Jag ska följa utvecklingen och om det inte repar sig på några veckor så kommer jag ta en diskussion om ev. blodtransfusion.

Fick lära mig att anledningen till de låga värdena är att benmärgen påverkas negativt av både cellgift och strålning, och det äår den som producerar röda blodkroppar. Den kommer att reparera sig själv men det tar tid så jag får jobba på mitt tålamod. Det enda som gäller är att lyssna på kroppen, motinera vad jag orkar och sedan vila.

Nu blir det ryggläge i soffan för att följa Sverige – Irland. Får se om de kan hålla drömmen om Brasilien 2014 levande.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: