magnusn.blogg.se

JOBBIG MÅNDAG

Kategori: Allmänt

4:e mar, dag 5. Fortsätter att försöka hitta vändningen men idag har den inte kommit, tvärtom är det väldigt jobbigt idag. Det värsta är att det gör väldigt ont i tungan. Nu försöker jag låta bli att använda tungan, det svåra är när jag träffar folk och måste prata då gör det ont. Om jag vet om att jag ska prata en del kan jag alltid ta lite morfin innan, det funkar.

Tagit min promenad på 1,5 timme idag också, försökt att njuta av våren som är i antåganade. I eftermiddags var det nära att jag skulle spy upp sonden igen, jag lyckades dämpa kräkreflexerna det blev bara några ulkande av det och därmed fick jag behålla sonden. Jag vill verkligen inte få den monterad en gång till. Jag längtar efter att kunna äta riktigt och kunna dra ut sonden en gång för alla.

Det jobbigaste med att komma in i temporär må illa, eller må sämre allmänt är att man börjar tänka en massa. Skit, ska det verkligen inte vända nu, har den inte försvunnit riktigt, blir jag inte bra? Alla dessa frågor och liknande poppar upp i huvudet hela tiden. Svårt att trycka ner dem men det är vad jag måste göra. Får inte låta de negativa tankarna vinna. Det känns som det är nu fighten börjar på allvar, även om jag har gjort en massa jobbiga behandlingar är det nu allt ställs på sin spets. Magnus ta dag för dag och försök att hitta ljuspunkterna säger jag till mig själv.

Vad är då en ljuspunkt? Idag var det promenaden i solen, men under promenaden vandrade tankarna iväg vilket inte var lika positivt. Ibland är det svårt att sortera ut det positiva, men klarar man det så är det bara till att hänga fast i det.

Kommentarer

  • Erling säger:

    Jobbiga tankar ska också få lite utrymme. Kanske de kommer fram just för att du är på bättringsvägen? Ingen väg är spikrak. Det kommer nya dagar! Med bättre tankar och funderingar. Snart ligger oxfilen i stekpannan.

    2013-03-04 | 20:41:39
    Bloggadress: http://magnusn.blogg.se

Kommentera inlägget här: